szukaj |
wizytówki |
ogłoszenia |
pojazdy |
ładunki |
moje konto |
O transporcie |
Ogłoszenia |
|
BTM informuje |
|
Reklama |
|
Główny Inspektor wyróżniony odznaką "Złote Logo Polska" |
Główny Inspektor wyróżniony odznaką "Złote Logo Polska"Tomasz Połeć, Główny Inspektor Transportu Drogowego został wyróżniony odznaką Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej "Złote Logo Polska" za promocję Polski poprzez działania na rzecz bezpieczeństwa na drogach, w tym za zainicjowanie i prowadzenie akcji Bezpieczny Autokar. "Marka Polska, dla nas, to zbiór cech znamienitych osobowości reprezentujących polską naukę, kulturę, sport czy inne dyscypliny życia publicznego. Promując Polskę niezmiennie je przywołujemy" - powiedział Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej podczas Gali, która odbyła się w dniu 18 grudnia w Galerii Porczyńskich w Warszawie. Prezes POT dziękując tegorocznym laureatom podkreślał, że bez wsparcia ludzi, którzy wpływają na odbiór naszego kraju, promocja Polski nie byłaby tak efektywna. Polska postrzegana jest właśnie przez pryzmat ich postaw i osiągnięć. Każdego roku, w ramach swojej statutowej działalności inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego realizują ponad 200 tys. kontroli drogowych zwracając szczególną uwagę na kluczowe aspekty wpływające na bezpieczeństwo ruchu drogowego, w tym stan techniczny pojazdów, trzeźwość kierowców oraz czas prowadzenia pojazdu. W celu poprawy bezpieczeństwa transportu osób, w tym w szczególności dzieci i młodzieży, Inspekcja Transportu Drogowego wraz z Polską Organizacją Turystyczną zainicjowała w 2003 r. ogólnopolską akcję "Bezpieczny autokar". W jej ramach przez cały rok prowadzone są kontrole, zaś w czasie wakacji i ferii zimowych są one szczególnie nasilone. Prowadzona akcja przyczynia się do znacznej poprawy bezpieczeństwa podróży tym środkiem transportu, ponadto podnosi świadomość konieczności rzetelnej realizacji przewozu i przestrzegania wszystkich wymogów bezpieczeństwa przewidzianych przepisami prawa, zarówno wśród przewoźników i kierowców, jak i pasażerów autobusów. Wielokrotnie podczas prowadzonych kontroli Inspektorzy eliminowali z ruchu pojazdy stwarzające realne zagrożenie w ruchu drogowym. Z prowadzonych kontroli wynika, że rokrocznie poprawia się stan techniczny pojazdów oraz zmniejsza się liczba naruszeń popełnianych przez kierowców i przewoźników. Na naszych drogach jest bezpieczniej co sprawia, że zagraniczni turyści coraz częściej odwiedzają Polskę autokarem lub własnym środkiem transportu. Kapituła doceniła wkład Głównego Inspektora w promocję profesjonalizmu i standardów polskiej administracji w Unii Europejskiej i poza jej granicami, poprzez między innymi realizację licznych projektów współpracy bliźniaczej na rzecz Ukrainy, Chorwacji i Turcji. GITD jest jednym z najaktywniejszych urzędów dzielących się doświadczeniem z wdrażania przepisów UE w zakresie nadzoru i kontroli transportu drogowego. Główny Inspektor Transportu Drogowego był wiceszefem i kluczowym ekspertem realizowanego pod auspicjami Komisji Europejskiej we współpracy z Francją i Austrią projektu PHARE UA07/PCA/TP/09 Support to the Strengthening of Road Freight and Passenger Transport Safety na Ukrainie, którego celem było przeszkolenie i przygotowanie ukraińskich służb kontrolnych (Policji i Inspekcji Transportu Drogowego) do kontroli zmieniających się przepisów Umowy europejskiej dot. pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe. Był również wiceszefem projektu współpracy bliźniaczej na rzecz Chorwacji HR/2008/IB/TR/01 Further harmonization of the road safety legislation, strengthening and development of the administrative capacity of the Ministries in the field of road transport, realizowanego wspólnie z Niemcami, przygotowującego formacje kontrolne do efektywnej realizacji zadań związanych z członkostwem Chorwacji w Unii Europejskiej. Dzięki wytworzonej i utrwalonej marce Inspekcji w Europie, a także poza jej granicami, Główny Inspektorat Transportu Drogowego, jako jeden z nielicznych polskich urzędów, realizuje projekty współpracy bliźniaczej kierując konsorcjami złożonymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej. Tomasz Połeć stoi na czele konsorcjum polsko-litewskiego realizującego projekt budowy kompleksowego systemu certyfikacji, nadzoru i kontroli drogowego przewozu towarów niebezpiecznych na terenie Turcji - TR 12 IB TR 01 Assistance on the Transport of Dangerous Goods (jest to pierwszy i dotychczas jedyny projekt współpracy bliźniaczej realizowany przez Polskę na rzecz Turcji od 2005 r.). Tomasz Połeć został również wybrany liderem projektu i konsorcjum polsko-niemiecko-litewskiego, które w styczniu 2015 r. rozpocznie realizację dwuletniego kontraktu dotyczącego poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na Ukrainie - Support to the Ministry of Infrastructure of Ukraine in Strengthening of Safety Standards of Commercial Road Transport. Ze względu na zamkniętą dla krajów spoza Unii Europejskiej formułę Euro Contrôle Route, Tomasz Połeć zainicjował cykliczne wymiany, wspólne warsztaty, kontrole i szkolenia formacji kontrolnych Unii Europejskiej ze służbami z m.in. Ukrainy, Rosji, Białorusi, Kazachstanu, Turcji, Gruzji, przyczyniając się do ujednolicania praktyk kontrolnych na terenie Europy i Azji. Te działania mają przyczynić się do zacieśnienia współpracy krajów UE z państwami ościennymi oraz azjatyckimi. W tym roku Złote Logo otrzymali również: Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Iwona Wendel, kompozytor Krzysztof Penderecki, malarz Edward Dwurnik, dziennikarz Józef Węgrzyn, Grupa onet.pl, kolarz Rafał Majka, reprezentacja Polski w Piłce Siatkowej Mężczyzn i Jej trener Stephane Antiga, koszykarz Marcin Gortat oraz zespół prof. Janusza Skalskiego z Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie Prokocimiu. Informacja Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego |
![]() |
Komunikatów (5516) |
Nr. | Komunikat | Oglądano | |||||||||||||
1 | Z pasażerami i bez karty w tachografie Kierowca autobusu, przewożąc grupę seniorów, nie rejestrował swoich aktywności na karcie do tachografu. Nie miał także dokumentów potwierdzających jego czas pracy w poprzednich dniach. Nieprawidłowości stwierdzili inspektorzy podlaskiej Inspekcji Transportu Drogowego. | 5 | |||||||||||||
2 | Kontrole przewozu dzieci w trakcie ferii na Śląsku Dziesięć autokarów przewożących dzieci i młodzież, skontrolowali funkcjonariusze śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego w Katowicach i Chorzowie. W dwóch stwierdzili usterki i zatrzymali dowody rejestracyjne. Oprócz tego jeden z przewoźników wyposażył kierowcę w niewłaściwe wykresówki, a drugi nie przeszkolił prawidłowo kierowcy w zakresie obsługi tachografu cyfrowego. Inspektorzy wezwali też karetkę pogotowia do chłopca, który zasłabł w trakcie wycieczki. | 4 | |||||||||||||
3 | Nietrzeźwy jechał ekspresową „siódemką” Niemal 1,7 promila alkoholu wydmuchał kierowca polskiej ciężarówki, którą zatrzymał do kontroli patrol warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Nietrzeźwy mężczyzna został przekazany do dalszych czynności funkcjonariuszom Policji. | 4 | |||||||||||||
4 | Z usterką niebezpieczną kilka dni po przeglądzie Naczepa ciężarówki skontrolowanej przez funkcjonariuszy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego kilka dni temu miała przeprowadzony przegląd przez uprawnionego diagnostę. Jednak kontrola stanu technicznego na drodze wykazała niebezpieczną usterkę. Stwierdzono pęknięte dwie tarcze hamulcowe na całej szerokości. | 9 | |||||||||||||
5 | Autobus z usterkami przywiózł dzieci do teatru Wyciek płynów eksploatacyjnych, uszkodzone pasy bezpieczeństwa przy fotelach pasażerów oraz kilka drobnych usterek, stwierdzili inspektorzy zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego w skontrolowanym autobusie. Pojazd przywiózł dzieci do teatru w Koszalinie i nie został dopuszczony do powrotnej trasy z pasażerami. | 5 | |||||||||||||
6 | Kłopotliwa identyfikacja przeładowanego pojazdu Początkowo kontrola przeładowanego samochodu dostawczego miała zakończyć się ukaraniem kierowcy mandatem i tymczasowym zakazem dalszej jazdy. Konieczny był jednak przyjazd Policji. W trakcie identyfikacji busa, inspektorzy z lubelskiej Inspekcji Transportu Drogowego stwierdzili niezgodność danych na tabliczce znamionowej pojazdu. | 6 | |||||||||||||
7 | Nietrzeźwy kierowca bez uprawnień Kierowca samochodu dostawczego nigdy nie miał prawa jazdy i wsiadł za kierownicę pod wpływem alkoholu. 37-latek wydmuchał 2,8 promila. Obok niego siedział pasażer z uprawnieniami, ale także był pijany. Funkcjonariusze mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego przekazali kierowcę do dalszych czynności Policji. | 11 | |||||||||||||
8 | Niesprawne światła, nieważne przeglądy i brak karty kierowcy Niedziałające światła hamowania, nierejestrowanie czasu jazdy na karcie kierowcy, czy brak legalizacji tachografów to nieprawidłowości, które stwierdzili inspektorzy pomorskiej, świętokrzyskiej i wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie kontroli dwóch autokarów i dwóch ciężarówek. Jednemu z kierowców zostało zatrzymane prawo jazdy. | 6 | |||||||||||||
9 | Kontrole busów w transporcie międzynarodowym Ponad czterdzieści pojazdów i zespołów pojazdów o dmc od 2,5 t do 3,5 t przewożących ładunki w międzynarodowym transporcie, skontrolowali funkcjonariusze mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie jednodniowej akcji. Kierowca jednego busa nie okazał wymaganego wpisu z licencji wspólnotowej. Z kolei inny tego typu pojazd był przeładowany. | 8 | |||||||||||||
10 | Nielegalne transporty kabotażowe wstrzymane Zestawami należącymi do dwóch litewskich przedsiębiorców wykonywano przewozy kabotażowe niezgodnie z przepisami prawa. Naruszenia stwierdzili inspektorzy podlaskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Ciężarówki skierowano na wyznaczony parking strzeżony. Przewoźnikom grożą teraz kary pieniężne. | 5 | |||||||||||||
11 | Na podwójnym gazie i z sądowym zakazem 45-latek miał orzeczony sądowy zakaz prowadzenia pojazdów, a pomimo tego wsiadł nietrzeźwy za kierownicę samochodu osobowego oraz przekroczył dozwoloną prędkość. Mężczyznę zatrzymali do kontroli inspektorzy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. W stanie wskazującym na spożycie alkoholu był również kierowca ciężarówki zatrzymanej przez patrol warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Obaj mężczyźni zostali przekazani do dalszych czynności Policji. | 9 | |||||||||||||
12 | Kontrole zagranicznych ciężarówek na Mazowszu Niemal dwieście ciężarówek należących do zagranicznych przewoźników skontrolowali inspektorzy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie jednodniowej akcji. Wszyscy mieli ważne zezwolenia uprawniające do wykonywania międzynarodowych przewozów drogowych rzeczy. Ale nie wszystkie skontrolowane pojazdy były sprawne technicznie. W trakcie powrotu z działań, jeden patrol ITD zabezpieczał też miejsce groźnie wyglądającej kolizji z udziałem ciężarówki. | 7 | |||||||||||||
13 | Małopolscy i świętokrzyscy inspektorzy na miejscu groźnych zdarzeń drogowych W województwach małopolskim i świętokrzyskim doszło do niebezpiecznych sytuacji, z udziałem pojazdów ciężarowych. Analiza pobranych przez inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego danych z tachografów i kart kierowców posłuży w ustaleniu okoliczności zdarzeń drogowych i ewentualnie ich przyczyn. | 9 | |||||||||||||
14 | Spotkanie z przewoźnikami w Białowieży O istotnych aspektach funkcjonowania branży transportowej w Polsce rozmawiano w trakcie Konferencji Przewoźników Podlasia, która odbyła się w Białowieży. Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur przedstawił działania Inspekcji na rzecz ochrony polskiego rynku transportu drogowego i podsumował wstępne wyniki kontroli przeprowadzonych przez Inspekcję Transportu Drogowego w 2022 r. | 6 | |||||||||||||
15 | Wspólne działania służb w Wielkopolsce i na Śląsku przeciwko nielegalnym przewozom osób Ponad 100 samochodów, którymi wykonywano przewozy osób, skontrolowali w Poznaniu i Częstochowie inspektorzy wielkopolskiej i śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Bilans działań prowadzonych wspólnie ze Strażą Graniczną oraz Policją to m.in.: 48 stwierdzonych wykroczeń, 11 zatrzymanych dowodów rejestracyjnych, 11 wszczętych postępowań administracyjnych i 5 zatrzymanych osób. | 5 | |||||||||||||
16 | Wykresówka kolegi i jazda bez karty Ciężarówkę niedopuszczoną do ruchu i z pękniętą tarczą hamulcową prowadził kierowca, który rejestrował swój czas pracy na konto kolegi. Oprócz tego nie okazał do kontroli wymaganych dokumentów. Z kolei kierowca innego zestawu, w bieżącym dziennym czasie prowadzenia pojazdu, jechał bez karty w tachografie. Obaj kierowcy stracili prawo jazdy na trzy miesiące i zostali ukarani mandatami. | 10 | |||||||||||||
17 | Inspektorzy na miejscu wypadku śmiertelnego Inspektorzy zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego zajmowali się zabezpieczeniem danych z tachografu cyfrowego oraz karty kierowcy ciężarówki, która zderzyła się czołowo z busem osobowym. Informacje o prędkości ciężarówki i czasie pracy kierowcy przekazano Policji. | 17 | |||||||||||||
18 | Kontrole ciężarówek z zakazami dalszej jazdy Jedna naczepa nie miała koła, a w drugiej była niecała i pęknięta tarcza hamulcowa. Z kolei ciągnik siodłowy miał uszkodzony układ oczyszczania spalin (SCR). Niesprawne technicznie pojazdy zostały wycofane z ruchu przez funkcjonariuszy wielkopolskiej, świętokrzyskiej oraz warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego. | 12 | |||||||||||||
19 | Niewłaściwe skonfigurowanie tachografu Tachograf w skontrolowanej ciężarówce powinien otrzymywać informacje o prędkości pojazdu z dwóch niezależnych od siebie źródeł, ale przekazywany był tylko jeden sygnał. Błąd sygnału IMS stwierdzili funkcjonariusze z mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie rutynowej kontroli zestawu przewożącego towar niebezpieczny – ADR. | 14 | |||||||||||||
20 | Kontrole autobusów w Szczecinie i Stargardzie Ponad czterdzieści autobusów komunikacji miejskiej i podmiejskiej skontrolowali funkcjonariusze z zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie kilkugodzinnych działań na terenie Szczecina i Stargardu. Wszyscy kierowcy byli trzeźwi, mieli wymagane dokumenty. Inspektorzy nie stwierdzili też usterek technicznych w autobusach. | 28 | |||||||||||||
21 | Jedna karta, a dwóch kierowców Grecką ciężarówkę prowadziło na zmianę dwóch kierowców, ale w czasie jazdy swoje aktywności na karcie zapisywał tylko jeden z nich. W tym czasie drugi kierowca „odbierał" odpoczynek. Niedozwoloną manipulację stwierdzili funkcjonariusze z kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego. | 22 | |||||||||||||
22 | „Odpoczynek” w trakcie jazdy Kierowca polskiej ciężarówki przejechał ponad sto kilometrów z wyłączonym tachografem. Na tym odcinku trasy rejestrował fikcyjny odpoczynek. Mógł manipulować zapisami czasu pracy, ponieważ do tachografu wgrano zmienione oprogramowanie. Nieprawidłowości stwierdzili funkcjonariusze z lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego. | 12 | |||||||||||||
23 | Kabotaż ponad dopuszczalny limit Litewski przewoźnik złamał dopuszczalny limit kabotażowych przewozów na terenie Polski. Chciał prawdopodobnie uniknąć powrotu ciężarówek na pusto, więc rozpoczął drugi zarobkowy przewóz. Naruszenie będące przejawem nieuczciwej konkurencji stwierdzili inspektorzy podlaskiej Inspekcji Transportu Drogowego. | 20 | |||||||||||||
24 | Jeden nietrzeźwy, a drugi po spożyciu Inspektorzy z dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego wracając z pełnionej służby, zauważyli samochód osobowy w rowie. Zabezpieczyli miejsce zdarzenia i zajęli się mężczyzną, który właśnie wychodził z pojazdu. Okazało się, że był nietrzeźwy. Z kolei patrol z podlaskiej ITD zatrzymał do kontroli ciężarówkę, której kierowca był w stanie wskazującym na spożycie alkoholu. | 19 | |||||||||||||
25 | Nieoznakowany autobus i jazda bez karty Autobus przewożący grupę dzieci na zajęcia sportowe nie był oznaczony wymaganymi tablicami. Kontrola czasu pracy wykazała również, że kierowca nie rejestrował swoich aktywności na karcie do tachografu przed rozpoczęciem przejazdu z dziećmi. Naruszenia stwierdzili funkcjonariusze z dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego. | 16 | |||||||||||||
|
Utrudnienia i pogoda na drogach |
|
Czas oczekiwania na granicach |
30-1-2023 godz. 11
|
Kursy walut od dnia 2023-01-30 |
|
Święta w Europie do 30-04-2023 |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ceny ON w Europie 28.12.2022 |
|
Reklama w serwisie |
Cennik reklam |
Partnerzy mili sercu |
|