szukaj |
wizytówki |
ogłoszenia |
pojazdy |
ładunki |
moje konto |
Ogłoszenia |
BTM informuje |
|
Reklama |
|
Wsparcie rządu dla polskich przewoźników drogowych |
Wsparcie rządu dla polskich przewoźników drogowychNowe przepisy o płacy minimalnej w Niemczech i stosowanie ich przez niemiecką administrację wobec przewoźników drogowych wykonujących przewozy międzynarodowe po terytorium Niemiec, stoją, w opinii polskiego rządu, w sprzeczności z prawem unijnym i ograniczają swobodę przepływu usług w Unii Europejskiej. Strona polska podjęła wobec tego oficjalne działania, zarówno dwustronne, jak i na forum UE, które mają doprowadzić do zmiany tej sytuacji. Taką informację przedstawiła w Sejmie Minister Infrastruktury i Rozwoju Maria Wasiak. Z dniem 1 stycznia 2015 r. w Niemczech weszła w życie ustawa o płacy minimalnej wraz z aktami wykonawczymi , które dotyczą m.in. obowiązku zgłaszania płacy minimalnej oraz ewidencjonowania i przechowywania dokumentacji związanej z ustawą o płacy minimalnej. W grudniu 2014 r. spedytorzy niemieccy zaczęli żądać podpisywania przez polskich przewoźników drogowych oświadczeń o stosowaniu się do wewnętrznych niemieckich przepisów dotyczących płacy minimalnej. Z wyjaśnień w sprawie zakresu stosowania ustawy, uzyskanych od Federalnego Ministerstwa Finansów oraz Ambasady RFN, wynika, że nowe przepisy stosuje się wobec wszystkich pracowników wykonujących pracę w czasie ich zatrudnienia na terytorium Niemiec, w tym kierowców polskich ciężarówek i autobusów. - Uważamy, że nowe niemieckie przepisy nie powinny być stosowane do przewoźników drogowych wykonujących przewozy międzynarodowe po terytorium Niemiec, ponieważ jest to niezgodne z unijnymi regulacjami – podkreśliła w Sejmie minister Wasiak. Chodzi o rozporządzenie 1073/2009 dotyczące dostępu międzynarodowego do usług autokarowych i autobusowych oraz o rozporządzenie 1072/2009 dotyczące wspólnych zasad dostępu do rynku międzynarodowych przewozów drogowych. Oba akty realizują zasadę swobody świadczenia usług z art. 56 i 57 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej w sektorze transportu drogowego. Strona polska podjęła liczne działania na rzecz respektowania przez Niemcy przepisów unijnych oraz uzyskania jednoznacznego stanowiska tego kraju w zakresie stosowania nowych przepisów prawnych. Działania te obejmują zarówno kontakty dwustronne, jak i na forum Unii Europejskiej. 23 grudnia 2014 r. minister Maria Wasiak, wystosowała pismo do komisarzy ds. Rynku Wewnętrznego, Przemysłu, Przedsiębiorczości oraz Małych i Średnich Przedsiębiorstw, ds. Transportu oraz ds. Zatrudnienia i Spraw Społecznych, w którym zwróciła uwagę na to, że stosowanie nowego prawa zgodnie z prezentowanym przez stronę niemiecką stanowiskiem miałoby bardzo negatywny wpływ na europejski rynek przewozów drogowych. – Poprosiliśmy KE o szczegółową analizę nowego niemieckiego prawa – wyjaśniła minister. W tej sprawie z Komisją kontaktowali się także polscy posłowie do Parlamentu Europejskiego, którzy w grudniu wystosowali tzw. pytanie priorytetowe z prośbą o wyjaśnienie, czy nowe prawo niemieckie jest zgodne z przepisami unijnymi. MIiR oraz MSZ współpracują także z administracją tych państw członkowskich, których przewoźnicy wykonują przewozy na rynku niemieckim. Z inicjatywy Polski 15 stycznia odbyło się w Brukseli spotkanie z przedstawicielami Bułgarii, Chorwacji, Czech, Estonii, Litwy, Rumunii, Słowacji, Słowenii i Węgier. Jego celem było wypracowanie wspólnego stanowiska wobec działań strony niemieckiej. W najbliższym czasie przewiduje również się polsko–niemieckie konsultacje dwustronne na szczeblu ministerstw. Jednocześnie administracja rządowa pozostaje w bezpośrednim kontakcie ze stowarzyszeniami przewoźników drogowych. W pierwszej połowie stycznia przewoźnicy sygnalizowali jedynie pojedyncze przypadki kontroli przewoźnika i kierowcy przez służby niemieckie oraz odmowy wydania przez niemiecką spedycję ładunku polskiemu przewoźnikowi. Nie stosowano jednak sankcji. W przypadku, gdyby służby niemieckie rozpoczęły ich stosowanie, strona polska zwielokrotni wysiłki na forum Unii Europejskiej na rzecz wyeliminowania tych praktyk. Informacja Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego |
![]() |
Komunikatów (5968) |
Nr. | Komunikat | Oglądano | |||||||||||||
1 | Nie tylko za duża waga Za duży tonaż i nadmierne zadymienie spalin wykazała kontrola, którą przeprowadzili inspektorzy warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego. | 5 | |||||||||||||
2 | Nieprawidłowości wagowe i czasowe Zbyt długa jazda, posługiwanie się kartą innego kierowcy i przekroczone parametry wagowe – to nieprawidłowości, które wykazała kontrola przeprowadzona przez inspektorów małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Podobne zastrzeżenia – co do przekroczenia tonażu i lekceważenia, przez dwuosobową załogę, przepisów z zakresu czasu jazdy – mieli też podlascy inspektorzy. | 6 | |||||||||||||
3 | Z przekroczoną wagą na uszkodzonej oponie Zbyt duży tonaż i zły stan opony – to powody wykluczenia z dalszej jazdy zespołu pojazdów, który skontrolowali inspektorzy zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego. | 8 | |||||||||||||
4 | Przewozy ADR z naruszeniami Naruszenia przepisów dotyczących przewozu towarów niebezpiecznych wykazały kontrole przeprowadzone przez inspektorów wielkopolskiej i lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Przewóz materiałów żrących w opakowaniach bez przeglądu, nieoczyszczona z resztek paliwa cysterna, czy też brak dokumentacji oraz wymaganego wyposażenia i oznakowania – to stwierdzone nieprawidłowości. | 7 | |||||||||||||
5 | Kierował, patrząc przez otwór w rozbitej szybie Poważne uszkodzenia pojazdu, a zwłaszcza rozbita przednia szyba, nie powstrzymały kierowcę osobówki od jazdy. Pojazd zagrażał bezpieczeństwu uczestników ruchu drogowego. Interweniowali funkcjonariusze z Delegatury Północno-Wschodniej Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. | 11 | |||||||||||||
6 | Niebezpieczne usterki w roli głównej Popękane tarcze hamulcowe i brak terminowego przeglądu naczepy – w takim stanie ciężarówka został wysłana w trasę. Kontrola inspektorów zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego zakończyła się zakazem dalszej jazdy. | 14 | |||||||||||||
7 | Nowoczesna i coraz skuteczniejsza Inspekcja Transportu Drogowego 74 furgony, 16 Mobilnych Jednostek Diagnostycznych i 64 specjalistyczne zestawy do kontroli pojazdów i tachografów trafiły już do wszystkich Wojewódzkich Inspektoratów Transportu Drogowego. Zakończył się jeden z największych w historii ITD projektów wzmocnienia potencjału kontrolnego formacji. | 12 | |||||||||||||
8 | Poważne usterki stanu technicznego Niesprawne hamulce i zużyte opony miała ciężarówka, skontrolowana przez inspektorów warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Uszkodzoną oponę miał też pojazd, zatrzymany przez zachodniopomorskich funkcjonariuszy. W obu przypadkach zakazano dalszej jazdy. | 18 | |||||||||||||
9 | Przekroczone wagowe parametry Znacznie przeciążone pojazdy zatrzymali inspektorzy łódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego. Jeden zestaw ważył za dużo o ponad 26 t, inny o 22 t. Pojazdy, do czasu uzyskania stanu normatywnego, nie mogły kontynuować jazdy. | 11 | |||||||||||||
10 | Udaremniony przewóz grupy nielegalnych migrantów Opolscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego udaremnili przemyt grupy nielegalnych migrantów. Dostawczym busem do Niemiec jechały 43 osoby, w tym 5 nieletnich. To prawdopodobnie obywatele Syrii. | 11 | |||||||||||||
11 | 60-tonowy gabaryt z niesprawnym ABS-em Zespół pojazdów przewożący kłody drewna ważył ponad 60 ton zamiast dopuszczalnych 40. Tak duży tonaż spowodował także przekroczenia nacisków osi na drogę. W przyczepie podpiętej do ciężarówki nie działał przeciwblokujący układ hamulcowy – ABS. Nieprawidłowości stwierdzili inspektorzy opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. | 22 | |||||||||||||
12 | Inspektorzy pierwsi na miejscu kolizji Ciężarówka uderzyła w tył osobówki, zjechała z jezdni i zatrzymała się na drzewie. Na szczęście nikt nie został ranny. Na miejscu poważnie wyglądającej kolizji pierwsi byli inspektorzy świętokrzyskiej Inspekcji Transportu Drogowego. | 27 | |||||||||||||
13 | Nocne kontrole przeładowanych ciężarówek w Piotrkowie Trybunalskim Trzy przeładowane ciężarówki wykluczyli z dalszej jazdy funkcjonariusze piotrkowskiej Inspekcji Transportu Drogowego. „Rekordzista”, przewożący szamba betonowe, ważył 17,5 tony za dużo. Jeden ze skontrolowanych kierowców miał nieważne prawo jazdy. Ważnych badań technicznych nie miał też jeden z przeładowanych pojazdów. | 24 | |||||||||||||
14 | „Trzeźwy poranek” na drogach Mazowsza Trzeźwość ponad czterystu kierowców ciężarówek, busów i autobusów, skontrolowali inspektorzy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie porannych działań. Wykluczyli z dalszej jazdy nietrzeźwego kierowcę samochodu dostawczego. Mężczyzna został przekazany do dalszych czynności funkcjonariuszom Policji. | 14 | |||||||||||||
15 | Wspólne kontrole drogowe w Tallinie 20-22 września br. na zaproszenie estońskiej Policji i Straży Granicznej oraz Europejskiego ds. Urzędu Pracy (ELA), inspektorzy z Polski, Niemiec, Belgii oraz Estonii wzięli udział we wspólnych kontrolach drogowych w Tallinie. | 20 | |||||||||||||
16 | Nietrzeźwy kierowca 40-tonowego zestawu Ponad 0,6 promila alkoholu „wydmuchał” kierowca ciężarówki, który przewoził 20 ton ładunku za wschodnią granicę Polski. Mężczyzna został zatrzymany do kontroli przez inspektorów z lubelskiej Inspekcji Transportu Drogowego i przekazany do dalszych czynności funkcjonariuszom Policji. | 16 | |||||||||||||
17 | Kierowca mógł ukrywać czas jazdy poza limitem Kierowca ciężarówki mógł wyłączać tachograf w trakcie jazdy i rejestrować fikcyjny odpoczynek. Manipulację w oprogramowanie tachografu stwierdzili inspektorzy ze świętokrzyskiej Inspekcji Transportu Drogowego. | 18 | |||||||||||||
18 | Z promilami i bez prawa jazdy Był nietrzeźwy i nie miał prawa jazdy, a mimo to usiadł za kierownicą samochodu osobowego i wyjechał na drogę. Zatrzymali go inspektorzy łódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego. Mężczyzna został przekazany funkcjonariuszom Policji. | 16 | |||||||||||||
19 | Międzynarodowy transport rzeczy bez tachografu Choć dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów przekraczała 3,5 tony, to kierowca nie rejestrował czasu jazdy, odpoczynku oraz przebytej drogi. W furgonie ciągnącym przyczepę brakowało wymaganego tachografu. Naruszenie przepisów prawa stwierdzili inspektorzy z warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego. | 24 | |||||||||||||
20 | Transport ADR z naruszeniami Ładunek bez zabezpieczenia przed przemieszczeniem się w trakcie jazdy, brak wymaganego oznakowania i wyposażenia pojazdu oraz nieprawidłowości w dokumentacji i stanie technicznym pojazdów. To uchybienia, które wykazały kontrole przewozów materiałów niebezpiecznych przeprowadzone przez inspektorów lubuskiej, zachodniopomorskiej i lubelskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Kontrole zakończyły się zakazami dalszej jazdy do czasu usunięcia nieprawidłowości. | 24 | |||||||||||||
21 | Nie miał prawa usiąść za kierownicą Kierowca był pod wpływem alkoholu, a ciężarówka – bez aktualnych badań technicznych. Interwencja funkcjonariuszy z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego zakończyła się wezwaniem patrolu Policji. | 21 | |||||||||||||
22 | Wizyta studyjna przedstawicieli duńskiej Policji oraz duńskiego Urzędu ds. Ruchu Drogowego w Warszawie W terminie 12-14 września w Warszawie odbyły się międzynarodowe warsztaty pn. „Workshop on effective enforcement of EU rules on labour mobility and social security coordination”, które były efektem współpracy Inspekcji Transportu Drogowego, duńskiej Policji oraz duńskiego Urzędu ds. Ruchu Drogowego (Danish Road Traffic Authority). Wydarzenie zostało zrealizowane w ramach programu Staff Exchange wspieranego przez Europejski Urząd ds. Pracy (ELA). | 27 | |||||||||||||
23 | Nocne manipulacje czasem pracy wykryte przez ITD Pięciu kierowców ciężarówek fałszowało zapisy czasu pracy. Wszystkim zatrzymano prawo jazdy na najbliższe trzy miesiące. Większość używała nie swoich kart, a jeden z kierujących zastosował magnes, który zakłócał działanie tachografu i drogomierza pojazdu. Niedozwolone manipulacje stwierdzili inspektorzy lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego. | 22 | |||||||||||||
24 | „Trzeźwy poranek” na drogach Mazowsza Trzech kierowców wykluczyli z ruchu inspektorzy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie porannych kontroli trzeźwości. Jeden z kierujących „wydmuchał” prawie 0,8 promila. Dwaj pozostali mieli poniżej 0,5 promila w wydychanym powietrzu. Wszyscy trzej zostali przekazani do dalszych czynności funkcjonariuszom Policji. | 15 | |||||||||||||
25 | Narkotyki znalezione w kabinie ciężarówki Znaczną ilość substancji przypominającej amfetaminę, znaleźli w kontrolowanej ciężarówce inspektorzy pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Kierowca zestawu był nienaturalnie pobudzony i przyznał się, że zażywał narkotyk kilka godzin przed kontrolą. Mężczyzna został przekazany do dalszych czynności funkcjonariuszom Policji. | 22 | |||||||||||||
|
Utrudnienia i pogoda na drogach |
|
Czas oczekiwania na granicach |
4-10-2023 godz. 18
|
Kursy walut od dnia 2023-10-04 |
|
Święta w Europie do 2-01-2024 |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ceny ON w Europie 28.12.2022 |
|
Reklama w serwisie |
Cennik reklam |
Partnerzy mili sercu |
|